Share:
Condividi

Talking with friends who build pad DIY, I reflected on the difficulty of determining the quality of a homemade pad. And thus the difficulty of finding the best parameters to configure the microDrum. So I decided to create a new program that could help determine the best parameters.

It is not yet complete, for now determines ScanTime,Threshold and MaskTime, but I’m working.

If someone needs a hand, or simply wants to help me to test the program,must do so. Download Visual Analyzer, connect the pad to analyze to the input of the soundcard, and record 60 seconds of shots on the pad,with different dynamics, at distance of about a second (so that the signals do not overlap).

Save the data in a text file, and send them zipped by email. Will test the program with that data and see what happens. You can do it also for pads and cymbals Roland, Yamaha, etc. …Parlando con degli amici che costruiscono pad “fai da te”, riflettevo sulla difficoltà di determinare la qualità di un pad autocostruito. E di conseguenza sulla difficoltà di trovare i parametri migliori per configurare la microDrum. Così ho deciso di realizzare un nuovo programma che potesse aiutare a determinare i migliori parametri.

Non è ancora completo, per adesso determina ScanTime, MaskTime e Thresold ma ci sto lavorando.

Se qualcuno ha bisogno di una mano o, semplicemente vuole aiutarmi a testare il programma, deve fare così. Scaricate Visual Analyzer, collegate il pad da analizzare all’input della scheda audio, e registrate 60 secondi di colpi sul pad, con varie dinamiche, alla distanza di circa un secondo (in modo che i segnali non si sovrappongono).

Salvate i dati in un file di testo, e mandatemeli zippati per email. Testerò il programma con quei dati e vediamo cosa succede. Potete farlo anche per pad e piatti Roland, Yamaha, ecc…

Be Sociable, Share!

    Leave a Comment

    Who are you?


    *

    Your message.